CPM Nedir?

CPM, bir dijital pazarlama ve dijital reklamcılık terimidir. Açılımı, cost per mille’dir. Ülkemizde yaygın olarak bin gösterim başına maliyet, yani BGBM, olarak bilinmektedir. Markaların ürün ve hizmetlerini tanıtmak amacıyla yayınladıkları reklamlara ne kadar ödeyecekleri, bu terimin ifade ettiği değerler ile belirlenmektedir.

Markasını geliştirerek firmasının adını duyurmak isteyenler, dijital pazarlama alanına yönelebilir. Çalışmalarına başlamadan önce, temel kavramlara hâkim olmaları zorunludur. Aksi halde yanlış stratejilere başvurarak markalarını zarara uğratabilirler. Özellikle reklamların etkili ve doğru kullanımı, dijital pazarlamanın ön ayağıdır. Bu sayede hem markaların başarıya ulaşma süreci hızlanmakta hem de tanıtım faaliyetleri gelişmektedir. Dijital pazarlama uygulamaları için bilinmesi gereken terimlerin başında ise CPM gelir. Peki, CPM nedir? Neden dijital reklamcılık için bu kadar önemlidir? İşte detaylar…

CPM Ne Anlama Gelir? Neden Önemlidir?

Pazarlama faaliyetleri, teknolojinin gelişimiyle birlikte internet üzerinden sürdürülmeye başlanmıştır. Dijital pazarlama sektörü, son yılların en fazla ilerleyen alanlarından biridir. Tüm sürecin telefon ve bilgisayarlar ile yürütülebiliyor oluşu, sektörün yaygınlaşmasına yol açmıştır. Çünkü bu sayede, dünyanın neresinde olunursa olunsun, ürün ve hizmet satmak mümkün hale gelmiştir. Fakat bu, hiçbir eğitim alınmadan dijital pazarlama faaliyetlerinin başarıyla sonuçlanabileceği anlamına gelmez. Zira her sektörün belirli dinamikleri ve kuralları vardır.

Çoğunlukla insanlar, reklamlardan yalnızca kazanç sağlandığını sanmaktadır. Oysaki markalar, CPM oranları karşılığında içeriklerini yayınladıkları platforma ödeme yapmak zorundadır. Dijital pazarlama stratejileri için içeriklerin gösterim oranları çok önemlidir. Her bir görüntülenme bir gösterime denk gelmektedir ve reklamın ulaştığı kişi sayısını ifade etmektedir. Bu nedenle, markasının adını duyurmak isteyen firmalar, CPM değeri kadar ödeme yapmaktan kaçınmamalıdır.

CPM’nin önemi ise reklam verenler için oldukça adil bir sisteme sahip olmasıyla açıklanmaktadır. Bunu bir örnekle açıklamamız gerekirse, bir hizmet almak istediğinizde henüz hizmeti almadan bir ödeme yapmanız gerekir. Fakat reklam verenler CPM ile nasıl ödeme yapacaklarına kendileri karar vermelerinin ardından yalnızca aldıkları hizmetin karşılığını sunmaktadır. İçeriklerin yayına alınacağı platformlar, hizmet veren olarak düşünülebilir. Çünkü sosyal medya uygulamaları başta olmak üzere her bir platformun bireysel kitleleri bulunmaktadır. CPM teklif sistemi sayesinde reklam gösterimleri belirli bir düzeyi aşmadan ödeme talep edilmesi mümkün değildir.

cpm neden önemlidir

CPM Reklamları Nedir?

Bin gösterim başına maliyet yani CPM, video ve görsel içerikli reklamlarda kullanılmaktadır. CPM reklamları, aldıkları gösterim sayılarının belirli bir ödeme bütçesine karşılık geldiği kampanyalardır. İnternet ortamında daha fazla kişiye ulaşabilmenin yolunun, sosyal medya platformlarından geçtiğini söylemek doğru olacaktır. Bu nedenle CPM reklamları, çeşitli uygulamalarda yayına alınan ve amacı daha fazla gösterim elde edebilmek olan içeriklerdir. Peki, CPM reklam kampanyaları nasıl oluşturulmaktadır?

Google Ads, reklam verenlerin kullandıkları en etkili ve başarılı platformdur. Markalar reklam stratejilerini belirlerken, Google Ads’in reklam kampanyası oluşturma adımlarını takip eder. Bu uygulama öylesine başarılıdır ki reklamın yayınlanma amacından kampanya bütçesine kadar her ayrıntısı tek tek belirlenebilmektedir. CPM reklamları ise esasında bir reklam kampanyası değildir. Google Ads teklif seçimi aşamasında sunulan bir seçenektir. Buna göre reklam verenlerin, kampanyalarının neye odaklanmasını istediklerine karar vermeleri istenir. Gösterim, dönüşüm ve tıklama teklifleri arasından gösterimi seçenler CPM’yi teklif stratejisi olarak belirleyebilirler. Google Görüntülü Reklam Ağı’nda toplanan gösterim bilgilerine göre ise ilerleyen dönemlerde ödeme yapılması beklenir.

cpm reklamları

CPM Teklif Stratejisini Seçmenin Avantajları

CPM, her markanın reklam kampanyasında tercih edebileceği bir teklif seçeneğidir. Hali hazırda dijital pazarlama stratejileri arasında sıklıkla adı geçen ve markalar tarafından da kullanılan bir uygulamadır. Reklam kampanyalarının gerçek değeri üzerinden bir ödeme planı oluşturulmasını sağlayan CPM’nin olumlu yönleri bunlarla sınırlı değildir. CPM’yi teklif stratejisi olarak belirlemenizin ardından şu avantajları elde edeceksiniz:

  • CPM, hedef kitlenizle daha yakın ve samimi ilişkiler kurabilmenizi sağlar.
  • Marka bilinirliği ve mesaj iletme konusunda en etkili stratejidir.
  • Gösterim sayıları fazla olan popüler markalar arasında yaygın olarak kullanılmaktadır.
  • Reklamın yayınlanma amacına ulaşıldığında ödeme yapılabilmesini mümkün kılar.
  • Google Ads üzerinden kampanyanızı oluştururken bütçe belirlemenizi ister. CRM ödemeleri için maksimum ödemek istediğiniz tutarı bu aşamada gireceğinizden fazladan ödeme yapmak zorunda kalmazsınız.
  • İçerikler yayına alınmış olsa dahi kampanyada değişiklikler yapılabilir.
  • Bir gösterim değeri için reklamın en az yarısının kesintisiz bir şekilde izlenmiş olması gerekir. CPM sayesinde içeriklerin gerçek görüntülenme oranları bilinebilir.
  • CPM, çok uygun fiyatlarla gösterim oranlarınız üzerinde olumlu etkilere neden olan bir teklif stratejisidir.
  • Kampanyalar, daha fazla kişiye ulaşılacağı düşünülen reklam alanlarına yerleştirilecek şekilde optimize edilir.
cpm teklif stratejisi

CPM Nasıl Hesaplanır?

CPM, belirli bir hesaplama yönteminin uygulanmasının ardından ortaya çıkan orandır. Hesaplamanın ardından çıkan değer, reklam verenin 1000 gösterime ulaşmasıyla birlikte Google Ads’e ödemesi gereken tutara karşılık gelmektedir. İşlem sırasında reklam maliyeti, gösterim sayısına bölünerek 1000 ile çarpılmaktadır.

Diyelim ki bir reklam kampanyası oluşturdunuz ve bunun için maliyetiniz 1.500 TL. Reklamınızın gösterim oranı ise 500.000. Formülü (CPM= (1500/500.000)*1000) uygulamanızın ardından çıkan CPM değeri, ödemeniz gereken miktardır. Yani bu senaryoda platforma, 3 TL gibi küçük bir ücret karşılığında reklam vermiş olursunuz.

cpm hesaplama

Dijital Pazarlama Terimleri

Dijital pazarlama stratejileri için en önemli terimlerden olan CPM’yi açıkladığımız yazımızın sonuna gelirken birkaç terimden daha bahsetmeliyiz. Bunlar, kısaltmalarının benzer olması nedeniyle birbirine karıştırılabilmektedir. Fakat her biri farklı bir uygulamaya karşılık gelmekte ve özellikleri açısından ayrışmaktadır. Şimdi kısaca dijital pazarlama terimlerine göz atalım;

CTA

Açılımı “call to actionolan CTA, pazarlama stratejilerinin kilit noktalarından biridir. Müşterilere direkt olarak ürün ve hizmetlere ulaşarak satın almaları için yönlendirme yapılmaktadır. Özellikle e-ticaret faaliyetlerinin olmazsa olmazlarındandır. Örneğin; hemen satın al, sepete ekle, sipariş ver ve abone ol gibi ifadelerin her biri CTA’dır.

CTR

Açılımı “click through rate” olan CTR, tıklama oranı anlamına gelir. Reklamların, içeriklerin veya anahtar kelimelerin performans ölçümü için takip edilmesi gereken bir orandır. Web sitelerinin başarısının ölçülmesinde etkili olan stratejilerin başında gelmektedir. CTR hesaplaması ise oldukça kolaydır. Tıklanma sayısı gösterim sayısına bölündüğünde tıklanma oranı elde edilmektedir.

PPC

Açılımı “pay per click” olan PPC, tıklama başına maliyet anlamına gelir. CPM ile en fazla karıştırılan terimdir. Bu teklif stratejisinde, gösterim oranları değil de tıklanma sayısına göre ödeme planı oluşturulmaktadır. Belirlenen bütçenin dışına çıkılmayacağı kuralı, bu stratejide de geçerlidir. Amacı ise marka bilinirliğinin artması, web sitesi trafiğini arttırmak ve hedef kitleye ulaşabilmektir.

CPA

Açılımı “cost per action” olan CPA, eylem başına maliyet anlamına gelen bir ödeme yöntemidir. Çalışma prensibi ise şu şekildedir; reklam hedef kitleye iletilir, kişi reklama tıklar ve son olarak satın alma işlemini tamamlar. Bunun ardından reklamın yayınlandığı platforma ödeme yapılması gerekmektedir. CPA özellikle reklamlar aracılığıyla web sitesine yönlendirme yapmak isteyen firmaların tercih ettiği bir yöntemdir.

Google Reklam Yönetimi hizmeti hakkında detay için tıklayın!

Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

CPM, dijital reklamcılık terimlerindendir. Bin gösterim başına maliyet anlamına gelmektedir. Markaların içeriklerinin görüntülenme oranlarına göre ödeme yapmalarını mümkün kılan bir teklif stratejisidir.

CPM, reklam maliyetinin reklamın gösterim sayısına bölünmesinin ardından 1000 ile çarpılmasıyla elde edilen bir değerdir. Kısaca CPM= Maliyet/Gösterim Sayısı* 1000 olarak ifade edilir.

CPM teklif stratejisini, marka bilinirliğini arttırmak ve hedef kitlesine erişmek isteyenler tercih etmelidir. Özellikle gösterim oranları fazla olan popüler yayıncıların veya markaların CPM kullandığı bilinmektedir.

Batuhan Durmaz
Batuhan Durmaz

Yazılar: 33

SEO uzmanı Batuhan Durmaz; Jengal Yazılım’da SEO uzmanı olarak görev almakta, kendi sitesi batuhandurmaz.com üzerinden blog yazıları yayınlamakta ve Youtube kanalı üzerinden video içerikleri üretmektedir. Ayrıca Web sitelerinin dijital varlıklarını güçlendirmek ve organik trafiklerini artırmak adı... Devamını Oku
CPM Nedir? Hakkında İlk Yorum Yapan Sen Ol

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

(Toplam: 33 Ortalama: 5 )

Gösterilecek yorum yok.